EOPKF Ewidencja oczywistych pomyłek na kasie fiskalnej

Od 1 października 2013 r. wprowadzona została formalna zasada wskazująca, że błędy i oczywiste pomyłki, które wystąpiły na kasie fiskalnej i zostały rozpoznane po zapisaniu transakcji w pamięci kasy (zakończeniu transakcji) ujmuje się w osobnej ewidencji.

Ewidencja powinna zawierać co najmniej:


Ewidencja powinna zawierać dane transakcji poprzez dołączenie do ewidencji oryginału paragonu fiskalnego dokumentującego sprzedaż, przy której nastąpiła oczywista pomyłka.

Dotychczas nie istniał wynikający z przepisów prawa obowiązek prowadzenia takiej ewidencji, niemniej prowadzone były one jako element wyjaśnienia zmian w wartości obrotu na kasie i były akceptowane przez organy podatkowe jako tzw. zeszyty korekt (por. np. interpretację Naczelnika Urzędu Skarbowego w Łomży, sygn. akt PP/443-101/06).



słowa kluczowe: ewidencja ewidencje pomyłka pomyłek pomyłki oczywiste oczywistych na w kasie kasa fiskalna fiskalnej ewidencja pomyłek na kasie rejestrujacej pomyłekna ewidencja błędów na kasie fiskalnej

Podstawa prawna:Par. 3 pkt 5 rozporządzenia z dnia 14 marca 2013 r. w sprawie kas rejestrujących (Dz. U. 2013, poz. 363).