PASKF (archiwalny) Protokół anulowania sprzedaży z kasy fiskalnej

W przypadku zakończenia operacji na kasie fiskalnej, nie ma możliwości dokonania korekty poprzez wpisanie na kasie transakcji ze znakiem minus. Anulowanie sprzedaży nastąpić może wyłącznie w ściśle określonej formie. W przypadku zwrotów towarów i uznanych reklamacji towarów należy taką czynność ująć w odrębnej ewidencji zawierającej m.in.  protokół przyjęcia zwrotu towaru lub reklamacji towaru lub usługi podpisany przez sprzedawcę i nabywcę.

W przypadku oczywistej pomyłki na kasie fiskalnej prowadzić należy odrębną ewidencję, do której podatnik dokonuje niezwłocznie wpisu korekty oczywistej pomyłki przez ujęcie w odrębnej ewidencji:

Przepisy nadal nie rozwiązują kwestii anulowania sprzedaży w przypadku braku odbioru towaru przez klienta (anulowanie sprzedaży). W praktyce zwroty takie należy wpisywać również w ewidencji bez protokołu zwrotu podpisanego przez obie strony transakcji, w miejsce którego należy wpisać jako uwagi okoliczności anulowania sprzedaży. 



słowa kluczowe: protokół, protokół anulowania, anulowanie, anulacja, anulowanie protokół anulacji sprzedaży, anulacja sprzedaży, sprzedaż, sprzedaż ANULOWANIE PARAGONU anulowanie paragonu z kasy fiskalnej anulowanie, sprzedaż z kasy fiskalnej, sprzedaż z kasy fiskalnej anulowanie, sprzedaż anulowanie z kasy, sprzedaż anulowanie z kasy fiskalnej, kasa fiskalna, kasa fiskalna anulowanie sprzedaży, protokół likwidacji kasy

Podstawa prawna:Par. 3 rozporządzenia z dnia 14 marca 2013 r. w sprawie kas rejestrujących (Dz. U. 2013, poz. 363).