Aktualnie obowiązujący druk

ORD-ZU (2) (archiwalny) Uzasadnienie przyczyn korekty deklaracji

Wersja: (2) | Pobrań: 16156 | Obowiązuje od: 2012-09-20
4.9 5 | Głosów: 8
Twoja ocena: Brak Średnia: 4.9 (8 głosów)

Opis: ORD-ZU (2) (archiwalny) Uzasadnienie przyczyn korekty deklaracji

Skorygowanie deklaracji następuje przez złożenie korygującej deklaracji wraz z dołączonym pisemnym uzasadnieniem przyczyn korekty.

Wyjaśnienie przyczyny korekty składane jest na druku ORD-ZU. Formularz ORD-ZU jest dołączany do korygowanej deklaracji, jeśli jest ona składana elektronicznie.

Formularz ORD-ZU składany jest do urzędu skarbowego właściwego dla podatnika/płatnika (podatników/płatników) ze względu na miejsce zamieszkania.

W części A ORD-ZU należy podać dane identyfikacyjne podatnika / płatnika (podatników / płatników) z uwzględnieniem, czy podatnik / płatnik jest osobą fizyczną, czy podatnik / płatnik nie jest osobą fizyczną.

Jeśli podatnik / płatnik jest osobą fizyczną podajemy następujące dane: nazwisko, pierwsze imię, data urodzenia.

Jeśli formularz składa podatnik / płatnik, który nie jest osobą fizyczną podaje dane: nazwa pełna, nazwa skrócona, REGON.

W punkcie 13 trzeba koniecznie wpisać szczegółowe uzasadnienie przyczyn złożenia korekty do danej deklaracji. Jeżeli ten punkt nie zostanie uzupełniony, nie będzie możliwa elektroniczna wysyłka ORD-ZU do systemu e-Deklaracje.

W przypadku skorygowania deklaracji organ podatkowy nie stosuje kar przewidzianych w ustawie karnej skarbowej.

Uwaga: Zgodnie z informacją zamieszczoną na stronie Ministerstwa Finansów formularz ORD-ZU nie stanowi wzoru urzędowego określonego w drodze rozporządzenia.

Podstawa prawna:

Art. 81 § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm.)

Formularze archiwalne:

Podobne z kategorii:

Najnowsze druki:

Grupa formularzy:

Nota prawna:

PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji. Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.

Format XML dla programistów:

Komentarze użytkowników:

Dodaj Twój komentarz

 
Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.